Lacoste

 
Lacoste

A “Krokodil” igaz története 1927-ig nyúlik vissza. René Lacoste előszeretettel idézte fel, hogyan is lett ez a becenév egy világszerte híres emléma. “Úgy becézett az amerikai sajtó, hogy “az Aligátor”, miután fogadást kötöttem a francia Davis Kupa csapatának elnökével, egy aligátorbőrből készült táskára. Megígérte, hogy megveszi nekem, ha megnyerek minden fontos meccset a csapatunknak. A közönségnek nagyon tetszhetett ez a becenév, hiszen hűen tükrözte a veszedelmes játékmodoromat!” – mondta René Lacoste.

Habár elvesztette a meccset, a közönség megmaradt a “krokodil” becenév mellett, aminek következményeképp René úgy döntött, egy krokodilt hímeztet a pályán viselt blézerére. A krokodil később a Lacoste arculatának részévé vált.

Habár egy krokodil hallatán nem biztos, hogy a Lacoste-ra gondolunk, annyi biztos, hogy a Lacoste hallatán azonnal eszünkbe fog jutni a krokodil. A legelső ikonikus termék, amit a Lacoste kínált, a jó minőségű teniszpóló volt, de ez hamar megváltozott, mihelyt kibővítették egyéb termékekkel is a kollekciót. Ebből kifolyólag a Lacoste némelyeknek azt jelenti, “divatos lábbelik”, másoknak azt, hogy “stílusos táskák”, “elegáns órák”, vagy éppen “egyedi parfümök”. A legfontosabb tanulság azonban az, hogy a márka adja a logo jelentését, és nem fordítva.